måndag 22 april 2013

all i see is you.

En ansiktsmask i fejjan, en handduk i håret och bra musik ur högtalarna. Jag känner en stillsamhet.
fridfullhet.

Alltså. Känslan. Det finns en pojke på denna jord, en pojke som ger mig så otroligt starka känslor.
Han är inte rik, och inte heller utbildad - men han är så otroligt fantastisk. Han kan så mycket, och har lärt sig så mycket genom livets erfarenheter och motgångar. Han är en sån som håller ett lugn, som andas ovanför ytan trots att vattnet stiger honom över huvudet ibland.
Han är min. Och han har varit det en lång tid.
Tänk att vakna bredvid någon som får ditt hjärta att klappa lite hårdare, att bara få ett leende och ett godmorgon från just han - och dagen känns genast lite lättare, lite bättre.
Vissa förstår inte vad jag pratar om, och vissa förstår inte varför.
Men att känna sig trygg, lycklig och vacker med en person är tre saker som inte kommer ofta.
Jag har haft turen att få känna alla tre. Alla tre tillsammans med han.
Allt har inte alltid varit en dans på rosor, utan även en dans på taggtråd. Men hur det än har blivit har han alltid lyckats lyft upp mig, hur långt ner i skiten jag än varit.
Jag kan räkna med han, och jag kan se på hans blick att jag är det vackraste för just honom.
Idag är en sån dag då jag är lite extra tacksam för att jag har just dig, min fina Robin.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar